Perheet Vertaistukitoiminnan kurssit, Kurssit

Perhekurssi kuurojen ja huonokuuloisten lasten perheille

Miten perheesi vuorovaikutus toimii? Entä mitä kaikkea sosiaaliseen hyvinvointiin kuuluukaan? Kuurojen Liitto ja Kuurojen Palvelusäätiön Juniori-ohjelma järjestävät jälleen yhteistyössä kurssin perheille, joissa on kuuro tai huonokuuloinen lapsi. Tule mukaan kurssille oppimaan uutta sekä jakamaan ajatuksia ja kokemuksia!

Kurssilla saadaan vertaistukea muilta samassa tilanteessa olevilta perheiltä, rentoudutaan mukavan ohjelman parissa sekä irrottaudutaan arjesta.

Rentoudu Päijänteen rantamaisemissa

Kurssi järjestetään Jyväskylässä, Alkio-opistoon kuuluvassa leirikeskus Tähtelässä. Majoitumme Tähtelän asuntoloissa lähellä päärakennusta ja pysäköintialuetta. Asuntoloista löytyy 1–2 hengen huoneita ja 2–5 hengen huoneistoja, jotka sopivat hyvin myös perhemajoitukseen.

Kaikissa huoneissa on oma kylpyhuone/WC. Lisäksi voit käyttää asuntolan keittiötä ja yleisiä oleskelutiloja vapaasti.

Tähtelässä on maksuton pysäköinti ja ilmainen WiFi.

Miten tämä kurssi eroaa liiton toisesta perhekurssista Porissa?

Kuurojen Liitto järjestää tänä kesänä kaksi perhekurssia: yksi Korpilahdella ja toinen Porissa.

Korpilahden kurssi on tarkoitettu vain perheille, joissa on kuuro tai huonokuuloinen lapsi. Vanhempien kuulon asteella ei ole merkitystä valituksi tulemisen kannalta – voit olla kuuleva, kuuro tai huonokuuloinen.

Porin kurssille ovat tervetulleita perheet, joissa vähintään yksi perheenjäsen on kuuro tai huonokuuloinen – esimerkiksi isä, äiti tai joku lapsista. Sinne voivat siis osallistua esimerkiksi coda-lasten perheet, joissa vanhemmat ovat kuuroja ja lapset kuulevia.

Perhekurssi kuurojen ja huonokuuloisten lasten perheille

Tähtelä, Tähtiniementie, Korpilahti, Suomi

Lisätietoja tapahtumasta

Maija Pulkkinen