Tekstitys: Suomi
Aikuiset, Seniorit Vertaistukitoiminnan kurssit, Kurssit

Mielenrauhaa arkeen -kurssi

Kurssilla keskustellaan erilaisista asioista, jotka vaikuttavat mielenrauhaasi ja arkielämääsi. Ne voivat olla ikäviä muistoja tai kokemuksia lapsuus- ja kouluajoista, tai ehkä olet kokenut vääryyksiä tai syrjintää aikuisena. Tule kurssille keskustelemaan muiden kurssilaisten kanssa, joilla on samoja kokemuksia. Saat kurssilla myös lisää tietoa ja tukea arkeesi.

Lisäksi ohjelmassa on virkistäytymistä, saunomista ja uimista Varalan Urheiluopiston kauniissa ympäristössä.

Noin kahden kuukauden kuluttua kurssin päättymisestä järjestämme avokurssipäivän. Silloin voimme käydä läpi asioita, joissa olet tarvinnut apua ja ohjausta kurssin aikana.

Kurssipaikkana on Varalan Urheiluopisto

Tampereella oleva Varalan Urheiluopisto on Suomen vanhin urheiluopisto. Se aloitti toimintansa jo vuonna 1909. Alun perin se oli pieni paikka, jossa naiset harrastivat voimistelua. Ajan mittaan siitä on tullut monipuolinen liikuntakeskus.

Varalassa kaikki on lyhyen kävelymatkan päässä toisistaan – majoitus, liikunta- ja luentotilat, ravintola, kahvila ja rantasaunat. Pihapiiri on turvallinen ja kodikas. Pyynikinharjun metsät ja Pyhäjärvi ihastuttavat kauneudellaan.

Kurssiin kuuluu täysihoito. Nautimme päivän ateriat ravintola Säteessä. Lisäksi Varalasta löytyy kahvila Anna sekä pieni kioski vastaanotosta.

WiFi: Varalassa on ilmainen wlan-yhteys. Saat vierailijatunnuksen vastaanotosta.

Miten pääset perille

Jos tulet julkisilla

Varala sijaitsee vain 3 km päässä Tampereen keskustasta. Tampereen kaupunkiliikenteen bussi nro 10 vie sinut perille. Jos tulet keskustasta, jää pois pysäkillä Varala (2012).

Jos tulet autolla

Varalan alueella on vain vähän parkkipaikkoja. Jos voit, suosittelemme käyttämään julkista liikennettä. Voit myös pysäköidä autosi Varalankadulle portin ulkopuolelle. Portin vieressä on hiekkainen alue, joka on osoitettu pysäköintipaikaksi liikennemerkillä.

Huom! Älä pysäköi Pyynikintien ja Tahmelantien varteen, vaikka siellä näyttäisi olevan tilaa. Kaupungin pysäköinninvalvonta voi antaa siitä sakon.

Mielenrauhaa arkeen -kurssi

Varalan Urheiluopisto, Varalankatu, Tampere, Suomi