Längd: 02:13
Textning: Suomi, Ruotsi
Språk: Finskt teckenspråk

Länge leve frivilligheten!

Hurdan skulle världen vara utan frivilliga? Utan frivilliga skulle det inte finnas verksamhet, evenemang skulle inte äga rum, många saker skulle förtvina. Vi behöver alltid frivilliga; de är värdefulla, en skatt, och hela samhällets resurs.

Vi vill sprida kunskap om frivilligverksamhet och fira frivilligheten, och vi vill bjuda er med!

Har ni deltagit i frivilligverksamhet, till exempel föreningsverksamhet, kamratverksamhet eller något evenemang som kulturdagarna? Hurdant har det varit att delta i frivilligverksamheten?

Skicka oss en kort video och berätta om era erfarenheter av frivilligverksamhet! Till exempel din erfarenhet av frivilligverksamhet eller frivillighet? Varför har du anmält dig som frivillig? Vad får du ut av frivilligverksamhet? Vad betyder frivillighet för dig?

Vi kommer att dela era videoförberättelser på Finlands Dövas Förbunds sociala medier och använda den nya hashtagen: #eläköönvapaaehtoisuus (längelevefrivilligheten). Tillsammans kan vi visa vi vad frivilligverksamhet är och vad det ger! Kanske videorna kan inspirera någon, ge nya idéer, tankar eller till och med få nya frivilliga att delta, i alla händelser kan vi sprida glädje åt alla!

Ni kan skicka videona till Iina Uhlenius eller Aliisa Lehtonen via SMS, WhatsApp eller e-post.

#eläköönvapaaehtoisuus!