OBS! Till skillnad från vad som tecknas i videon är rätt datum alltså måndag den 29 januari.

Längd: 01:24
Textning: Ingen textning
Språk: Finskt teckenspråk

Distansföreningskväll 29.1.2024: Förbundsmötets rutiner och framställningar

Måndagen den 29 januari är årets första distansföreningskväll. Temat är förbundsmötets rutiner och framställningar till förbundsmötet.

Finlands Dövas Förbund håller sitt förbundsmöte först i juni, men det är bra för medlemsföreningarna att redan nu på vintern fundera på om det finns frågor er förening skulle vilja ta upp vid förbundsmötet. Hur bör man lyfta fram frågor och hur behandlas de vid förbundsmötet? Framställningarna till förbundsmötet ska skickas till Finlands Dövas Förbunds styrelse senast den 31 mars 2024.

Kom och diskutera ämnet tillsammans! Du behöver inte anmäla dig till distansföreningskvällen, du kan delta genom länken som finns här: https://us02web.zoom.us/j/89850370682