Längd: 2:17
Textning: Ingen textning
Språk: Finskt teckenspråk

Anmälan till föreningsdagarna 2024 har nu öppnats

Föreningsdagarna arrangeras 2.-3.2.2024 som ett hybridevenemang: ni kan delta i mötet i Helsingfors eller på distans på webbplattformen Zoom.

Föreningsdagarna har tre aktuella teman:

• Principerna för tryggare rum och tillämpningen av dem
  • Vad betyder fattigdom? Hur kan en förening stödja sina medlemmar?
  • Samarbetet mellan förbundet och medlemsföreningarna

Föreningsdagarna börjar på fredag den 2.2 kl. 18.00 i Helsingfors Dövas Förening rf:s lokal (Kuutio, Köpkroken 1, Helsingfors) och fortsätter på lördagen den 3.2 i Ljusa huset (Ilkkavägen 4, Helsingfors). Båda dagarna sänds också på Zoom.

Två representanter / medlemsförening kan delta i föreningsdagarna. Via anmälningsformuläret anmäler ni er som deltagare antingen närvarande eller på distans. Sista anmälningsdagen är 21.1.2024.

Medlemsföreningarnas utvecklingsdag

I samband med föreningsdagarna ordnas medlemsföreningarnas utvecklingsdag på söndagen den 4.2.2024. Under den går vi vidare med temat Samarbetet mellan Finlands Dövas Förbund och medlemsföreningarna och koncentrerar oss på övningar i konstruktiv diskussion.

Det lönar sig alltså att också delta i utvecklingsdagen på samma gång. Vi strävar efter att alla ska få inspiration och nya tankar med sig hem om frivilligverksamhet!

Direktsändning

Direktsändning öppen för alla lör 3.2: www.kuurojenliitto.fi

Direktsändningen tolkas till finska.