Rapport om medlemsorganisationsstödet för 2023

Finlands Dövas Förbunds medlemsorganisationer (understödsanvändarna) har via Finlands Dövas Förbund rf fått Steas medlemsorganisationsunderstöd för sin verksamhet 2023. Nu i slutet av verksamhetsåret ska föreningarna rapportera om hur stödet har använts.

Användningen av understödet rapporteras via Finlands Dövas Förbunds elektroniska rapportblankett senast söndagen den 14 januari 2024. Rapporten består av tre delar:

1. Redogörelse för användningen av understödet. Tillförlitliga kopior av kvitton bör bifogas över utgifterna. Ifall föreningen beviljats understöd året före men inte använt allt, ska man meddela hur mycket blivit kvar av det tidigare understödet.
  2. Utvärdering av den understödda verksamheten.
  3. Resultaträkning och bokslut per kostnadsställe för understödet. Ifall bokslutet inte är klart inom utsatt tid, ska man meddela förbundets bidragsansvarige Helena Torboli.

I rapporten säkerställer man att användningen av stödet är effektiv och ändamålsenlig. Utgående från understödsanvändarnas rapporter avlägger Finlands Dövas Förbund rapport till Stea om den stödda verksamhetens resultat.

Anvisningar för rapportering

Redogörelse

• I den anges hur mycket av stödet som användes.
  • Kom ihåg att bifoga fakturakopior för utgifterna.
  • Om understödet inte har använts slut år 2023 ska det i redogörelsen uppges hur mycket av stödet som överförs till år 2024.
  • Kom ihåg att beakta detta också i föreningens bokslut.

Utvärdering

• I den ska uppges vad föreningen har gjort med understödet.
  • Kom ihåg att bifoga resultaträkning för varje enskilt kostnadsställe samt bokslutet för 2023.

Regionarbetets direktör Helena Torboli är ansvarig kontaktperson i fråga om understödet. Vid behov kan du be föreningsexperterna om råd och handledning.

Kasvokuva Helena Torbolista

Helena Torboli

Direktör
Tar inte emot röstsamtal Tar emot sms Tar emot WhatsApp-meddelanden, videomeddelanden och videosamtal