Längd: 00:46
Textning: Suomi, Ruotsi
Språk: Finlandssvenskt teckenspråk

Föreslå medlemmar till förbundsstyrelsen

Finlands Dövas Förbund rf:s medlemsföreningar kan föreslå ordförande och kandidater till valet av styrelsemedlemmar, som görs pä förbundsmötet sommaren 2024.

Förslagen ska skickas före 31.3.2024 antingen som en elektronisk blankett genom föreningsrummet eller som brev:

Ytterligare information om nomineringen av kandidater och blankett hittas via länken intill.

Förslagen behandlas på valutskottets möte efter att utsatt datum för inlämnände av förslag har passerat. Om det i föreningarnas förslag inte ingår tillräcklingt många personer vilkas kandidatur garanterar ovan nämnda rättviseaspekter kan valutskottet också själv på annat sätt söka upp lämpliga kandidater.

I tur att avgå 2024 styrelsemedlem Heidi JoffelLeila Ala-Marttila och Milla Pitkänen.