Ehdokasasettelu Kuurojen Liitto ry:n liittokokouksessa 2024

Kuurojen Liiton hallitus rivissä.

Kuurojen Liitto ry:n jäsenyhdistykset voivat tehdä ehdotuksia liiton hallituksen puheenjohtajaksi ja jäseneksi, jotka valitaan liittokokouksessa kesällä 2024. Ehdotukset tulee lähettää 31.3.2024 mennessä joko kirjeenä tai yhdistyksen omalla, puheenjohtajan tai sihteerin sähköpostilla:

Kuurojen Liitto ry
Vaalivaliokunta
PL 57
00401 Helsinki

tai sähköpostilla: vaalivaliokunta@kuurojenliitto.fi
tai oheisilla sähköisillä lomakkeilla.

Ehdotuksen tulee sisältää ehdokkaan

• nimi ja ikä
  • koulutus ja ammatti
  • asuinpaikka ja minkä yhdistyksen jäsen sekä lyhyt perustelu ehdotuksen tueksi.

Ehdokkaan on oltava Kuurojen Liitto ry:n jäsenyhdistyksen jäsen. Yhdistys voi ehdottaa myös muuta kuin oman yhdistyksen jäsentä. Yhdistyksen pitää pyytää ehdotettavan henkilön suostumus ehdolle asettamiseen.

Ehdotukset käsitellään määräajan päättymisen jälkeen pidettävässä vaalivaliokunnan kokouksessa. Jos yhdistysten ehdottamista henkilöistä ei löydy riittävästi sellaisia henkilöitä, joiden ehdokkuus takaa ehdot hallituksen tasapuolisesta kokoonpanosta, valiokunta voi etsiä sopivia ehdokkaita omaaloitteisesti myös muilla tavoin. Tätä tarkoitusta varten yhdistysten edustajat tai yksittäiset henkilöt voivat esittää ehdokkaita valiokunnalle esimerkiksi järjestöpäivillä, jossa on mahdollisuus keskustella valiokunnan kanssa yksityisesti.

Erovuorossa vuonna 2024 ovat hallituksen jäsenet Heidi Joffel, Leila Ala-Marttila ja Milla Pitkänen.

Kuvassa Kuurojen Liiton hallitus 2023-24. Vasemmalta oikealle: Tomi Peura, Mari Virtanen, Heidi Joffel, Jaana Aaltonen, Ronja Tammisara, Liisa Särkijärvi ja Olli Katainen. Kuvasta puuttuvat hallituksen jäsenet Leila Ala-Marttila, Milla Pitkänen ja Bror-Erik Majors.

Lomakkeet

Tutustuthan myös puheenjohtajan, hallituksen jäsenten ja varajäsenten kelpoisuusehtoihin.

Liittokokousuutisia