Tekstitys: Suomi, Ruotsi

Koulutusta vapaaehtoisille!

Kuurojen Liiton vapaaehtoistoiminta järjestää yhteistyössä Kuurojen kansanopiston kanssa koulutuksen vapaaehtoistoiminnasta kiinnostuneille viikonloppuna 6.-8.10.2023 Helsingissä.

Koulutuksessa on kaksi teemaa: kaveritoiminta ja järjestötoiminta. Koulutus sisältää kaikille yhteisiä osioita vapaaehtoisuuteen liittyen sekä omissa ryhmissä omiin aiheisiin paneutumista.

Kaveritoiminnan koulutus

Kaveritoiminnan koulutuksessa kouluttaudutaan tukihenkilöiksi.  Koulutukseen pääsyn vaatimuksena on 18 vuoden ikä sekä sujuva viittomakielen taito, kuulolla ei ole merkitystä. Kaikki halukkaat haastatellaan ensin. Koulutuksen aikana mm. harjoittelemme erilaisia asiakastilanteita sekä pohdimme rajoja. Koulutuksesta saa todistuksen.

Lisätietoja kaveritoiminnasta: https://kuurojenliitto.fi/kaveritoiminta/

Järjestötoiminnan koulutus

Järjestötoiminnan koulutuksessa keskitytään yhdistystoimintaan liittyviin asioihin, mm. yhdistystoiminnan ja vapaaehtoisten vahvistamiseen. Osallistujilta ei vaadita aikaisempaa kokemusta yhdistystoiminnasta eikä tarvitse olla jo yhdistyksen hommissa mukana eli kaikki yhdistystoiminnassa mukana olevat ja muutkin aiheesta kiinnostuneet ovat tervetulleita mukaan!

Lisätietoja yhdistystoiminnasta: https://kuurojenliitto.fi/yhdistyshuone/

Aikataulu ja ilmoittautuminen

Kaveritoimintaan ilmoittautuneet aloittavat jo aiemmin parilla Zoom-tapaamisella. Kurssiviikonloppu alkaa perjantaina alkuillasta. Lauantaina jatkamme iltaan asti ja sunnuntain osuus päättyy iltapäivällä. Koulutus sisältää lounaat, iltapäiväkahvit ja päivälliset.

Järjestötoimintaan ilmoittautuneet aloittavat lauantaina lopettaen myöhään iltapäivällä ja sunnuntai päättyy iltapäivään. Koulutus sisältää lounaat ja iltapäiväkahvit.

Tarkempi aikataulu tulee lähempänä koulutusta. Kaukaa tulevat majoitusta tarvitsevat voivat olla yhteydessä meihin.

Huom. Paikkoja on rajoitetusti. Ilmoittautuminen on jo auki ja päättyy 31.8.2023:
ILMOITTAUDU TÄSTÄ

Tervetuloa mukaan!