Kuurojen Liiton hallitus ryhmäkuvassa Valkean talon portailla
Hallitus 2019-2020: Taina Helenius, Jarkko Helminen, Merja Jestilä, Bror-Erik Majors, Jaana Aaltonen, Joonas Lehtimäki, Cecilia Hanhikoski ja Jari Malkamäki. Kuvasta puuttuvat Ronja Tammisara ja Rami Kiiskinen.

Ehdokasasettelu Kuurojen Liitto ry:n liittokokouksessa 2020

Kuurojen Liitto ry:n jäsenyhdistykset voivat tehdä ehdotuksia liiton hallituksen jäseniksi, jotka valitaan liittokokouksessa kesällä 2020.

Ehdotukset tulee lähettää 31.3.2020 mennessä joko kirjeenä tai yhdistyksen omalla, puheenjohtajan tai sihteerin sähköpostilla:
Kuurojen Liitto ry
Vaalivaliokunta

tai sähköpostilla: vaalivaliokunta@kuurojenliitto.fi

Ehdotuksen tulee sisältää ehdokkaan:

• nimi ja ikä
  • koulutus ja ammatti
  • asuinpaikka ja minkä yhdistyksen jäsen sekä lyhyt perustelu ehdotuksen tueksi.

Ehdokkaan on oltava Kuurojen Liitto ry:n jäsenyhdistyksen jäsen. Yhdistys voi ehdottaa myös muuta kuin oman yhdistyksen jäsentä. Yhdistyksen pitää pyytää ehdotettavan henkilön suostumus ehdolle asettamiseen.

Ehdotukset käsitellään määräajan päättymisen jälkeen pidettävässä vaalivaliokunnan kokouksessa. Jos yhdistyksen ehdottamista henkilöistä ei löydy riittävästi sellaisia henkilöitä, joiden ehdokkuus takaa ehdot hallituksen tasapuolisesta kokoonpanosta, valiokunta voi etsiä sopivia ehdokkaita oma-aloitteisesti myös muilla tavoin. Tätä tarkoitusta varten yhdistysten edustajat tai yksittäiset henkilöt voivat esittää ehdokkaita valiokunnalle esimerkiksi järjestöpäivillä, jossa on mahdollisuus keskustella valiokunnan kanssa yksityisesti.

Erovuorossa vuonna 2020 hallituksen jäsenet ovat Rami KiiskinenRonja Tammisara ja Jarkko Helminen.

1. Ehdotus hallituksen jäseneksi – lomake
  2. Suostumus hallituksen jäseneksi – lomake