Tekstitys: Suomi
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Ilmoita yhdistyksesi mukaan pieni ele -kampanjaan!

Seuraava pieni ele -vaalikeräys on tammikuussa 2024 presidentinvaalien aikaan äänestyspaikoilla. Saadut lahjoitukset käytetään kotimaan vammaisten ja pitkäaikaissairaiden hyväksi. Ilmoita yhdistyksesi mukaan keräykseen 20.9. mennessä, jollette ole aiemmin olleet mukana. Jo mukana olleet saavat Pieni ele ry:ltä erillisen viestin syksyllä.

Miksi keräykseen kannattaa osallistua?

Pieni ele -keräys on helppo tapa yhdistyksellenne saada omaan käyttöönne ylimääräistä rahaa. Voitte käyttää sen esim. virkistystoimintaan. Samalla osoitatte yhteiskuntavastuullisuutta ja tukea muille vammais- ja terveysalan yhdistyksille. Kuurojen Liiton osuus keräyksestä käytetään suoraan omaan nuorisotyöhömme. Viittomakielisiin nuoriin ja lapsiin panostaminen on meille todella tärkeää!

Millaista lipasvahtiminen on?

Se ei ole yhtään hankalaa – päinvastoin todella helppoa! Siinä ei vaadita muuta kuin kiittää lahjoituksesta ja hymyillä kohteliaasti. Lahjoituksia ei pyydetä. Jos vahtii yksin, voi vahtivuorollaan lukea tai vaikka kutoa sukkaa. Vahtimassa voi olla myös ystävän, tulkin tai lapsen kanssa. Tärkeä asia on säilyttää äänestyspaikalla vaalirauha: kenenkään äänestämiseen ei saa vaikuttaa, eikä kommentoida ehdokkaita tai puolueita.

Petri Mäntylä kertoo oheisella videolla omasta kokemuksestaan lipasvahtina — kyse ei tosiaan ole rakettitieteestä. Toivottavasti sinulla heräsi mielenkiinto ja haluat yhdistyksesi mukaan tekemään hyvää! Ehkä yhdistyksesi on ennen ollut mukana, mutta olette jostain syystä lopettaneet – nyt on hyvä mahdollisuus yrittää uudestaan! Ehkä yhdistyksesi ei ole koskaan ollut mukana – olisiko nyt aika? Olemme täällä tukemassa teitä eteenpäin! Muista, että ilmoittautua pitää 20. syyskuuta mennessä. Jos sinulle jäi kysyttävää, voit ottaa yhteyttä Villeen, yhteystiedot ohessa. Autamme mielellämme kaikissa kysymyksissä.

Pieni ele | 15.09.2022

Yhdistykset mukaan Pieni ele -kampanjaan!