Längd: 01:58
Textning: Ingen text
Språk: Finskt teckenspråk

Vi söker frivilliga till kulturdagarna

Är du intresserad av att arbeta som frivillig under de dövas riksomfattande kulturdagar? Här är ett utmärkt erbjudande för dig – du får arbetserfarenhet och ett trevligt minne från en teckenspråkig masshändelse som arrangeras i Helsingfors den 10-12 maj!

I videon berättar evenemangets frivilligkontaktperson Pia om förberedelserna inför kulturdagarna. Frivilliga kan välja vilka ansvarsområden de vill arbeta med under dagen; biljettförsäljning, konstutställning, barnaktiviteter, foajé och bakom kulisserna.

Vad får de frivilliga?

Frivilliga erbjuds FULL PASS armband för kulturdagarna som ger tillträde till alla evenemang under helgen utanför arbetstiden, samt luncher och mellanmål på Dansens Hus på lördagen. Resor och boende måste de frivilliga bekosta själva. Frivilliga får en arbets T-tröja, samt en fantastisk upplevelse och ett minne från den teckenspråkiga händelsen!

Skicka ett e-postmeddelande till: vaparit2024@hky.fi

Berätta dina önskemål om ansvarsområde och storlek på din T-tröja. Anmälan kräver också deltagande i frivillig kursen som ordnas den 5-6 april, som koordineras av Dövas folkhögskolan.

Frivillig kurs den 5-6 april

Under frivillig kursen bekantas lokalerna på Dansens Hus den 5 april. Introduktion till frivilligarbete och arbetsfördelning den 6 april på Dövas folkhögskola i Ljusa huset. Kursen ger grundläggande information och färdigheter för att arbeta som frivillig på kulturdagarna. Mer detaljerade tidtabeller och information skickas till anmälda närmare kursdatumet. Det bjuds på mellanmål under kursen.

Pris

Kursen är kostnadsfri för deltagarna. Genomförandet av utbildningen kräver minst 20 deltagare. Observera! Begränsat antal platser.

Sista anmälningsdag

Sista anmälningsdag för kursen är den 24 mars 2024. Vid anmälan åtar du dig att delta i kursen. Avbokning måste göras senast på sista anmälningsdagen. Utbildningen arrangeras i samarbete mellan Finlands Dövas Förbund och Dövas folkhögskolan.