Kulttuuripäivien alustava ohjelma julkaistu

Nyt vihdoin voimme julkaista 32. kuurojen valtakunnallisten kulttuuripäivien alustavan ohjelma-aikataulun. Luvassa on hauska viikonloppu runsaine esityksineen ja oheisohjelmineen!

Viikonloppu käynnistyy Deaf Pubilla ja tietokilpailulla

Päätapahtumapäivää edeltävänä perjantaina 10.5. lämmitellään kulttistunnelmia Deaf Pub -illassa (K-18), ravintola Maxinessa. Ravintola sijaitsee kauppakeskus Kampin 6. kerroksessa, josta avautuu hieno näkymä Helsingin keskustaan.

Ohjelmassa on hauska tietokilpailu soolo- ja joukkuekilpailuna omilla kännyköillä. Ilmoittautumislomake tietokilpailuun julkaistaan maaliskuun aikana.

Perinteiset kulttuuripäiväesitykset lauantaina Tanssin talolla

Lauantaina 11.5. Tanssin talon ovet aukeavat yleisölle klo 9.00. Eri kilpailusarjojen lavaesityksiä esitetään Tanssin talon Erkko-salissa lauantaiaamusta iltapäivään, jonka jälkeen palkitaan viikonlopun parhaat taideteokset ja lavaesitykset.

Pannuhallissa on iso messualue, josta löytyvät järjestöjen, yritysten ja eri tahojen esittelypöydät. Esittelypöytien ilmoittautuminen avautuu lähiaikoina.

Turbiinisaliin suunnitellaan lapsille taidetyöpajaa, joten koko rakennuksessa on luvassa viittomakielistä hulinaa koko perheelle lauantaipäivän ajan!

Lauantaina illalla pidetään taas Deaf Pub -ilta – tällä kertaa ravintola Apollossa, jossa nähdään hauskoja esityksiä ja nautitaan yhdessäolosta klo 19 alkaen.

Oheisohjelman painopisteenä lapset ja nuoret

Viikonlopun aikana tapahtuu myös muutakin mukavaa: Helsingin seurakunta järjestää oheisohjelmana viittomakielisen perhekerhon perjantaina 10.5. klo 9.30-12.00. Lapsiperheet ovat tervetulleita kohtamaan ja tutustumaan uusiin kavereihin! Paikkana on Malmin varustamo.

Seurakunta toteuttaa myös viittomakielisen iltahartauksen lauantaina illalla klo 19.00 Lauttasaaren kirkossa (St. Jacobs kyrka).

Lapsilla ja nuorilla on samana viikonloppuna kulttisleiri, jota Kuurojen Liiton nuorisotyö koordinoi. Leiri käynnistyy perjantaina ja heillä on omaa ohjelmaa koko viikonlopun, vieraillen myös kulttuuripäivillä. Lauantaina 11.5. toteutetaan lasten ja nuorten Deaf Disco (7-17-vuotiaille) Ruoholahden nuorisotalolla klo 18-21. Leirille ilmoittautuneiden lisäksi muutkin lapset ja nuoret ovat tervetulleet ilmaiseen Deaf Discoon!

Sunnuntaina 12.5. tiedossa on retkipäivä Helsingin keskustassa opastettujen kierrosten muodossa. Lisätietoja retkipäivästä tulee myöhemmin.