Kesto: 04:11
Tekstitys: Ei tekstitystä
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Kesäterveisiä yhdistyksille

Kevät on ollut järjestöohjaajille hyvin aktiivista aikaa yhdistystoiminnan parissa. Tässä muutamia poimintoja viime keväältä.

Etäyhdistysillat

Kerran kuussa järjestettäviin etäyhdistysiltoihin kokoonnuttiin kevään aikana yhteensä viisi kertaa. Niiden aikana keskusteltiin yhdistystoiminnasta ja ajankohtaisista aiheista. Myös ideoita ja vinkkejä on jaettu puolin ja toisin.

Järjestöpäivät

Helmikuun järjestöpäivillä oli esillä tärkeitä aiheita, jotka synnyttivät aktiivista keskustelua.

Etäkurssi SKUL:n kanssa

Minä yhdistystoimijana -kurssilla käsiteltiin monenlaisia aiheita. Osanottajat saivat pohtia omaa rooliaan yhdistystoimijana. Mukana oli myös ulkopuolisia luennoitsijoita.

Kuntavaalit

Kuntavaalit pidettiin kesäkuussa. Osa yhdistyksistä järjesti kuntavaalipaneelin alueensa viittomakielisille yhteistyössä järjestöohjauksen kanssa.

Yhdistyskäynnit

Kevään aikana järjestöohjaajat ovat käyneet yhdistyksillä. Myös järjestöohjaajien toimistoissa on käynyt vierailijoita. Yhteyttä pidettiin monin tavoin, myös videoyhteyksien kautta.

Liittokokous

Kesäkuussa järjestettiin Kuurojen Liiton liittokokous Zoomissa, jonne yhdistysten edustajat kokoontuivat.

Syksyn kurssit

Syksyllä järjestetään kaksi kurssia yhteistyössä SKUL:n kanssa:

Peruskurssi uusille hallituksen jäsenille

Aika: 22.-23.9.2021 klo 18-20
Paikka: Zoom (etäkurssi)

Yhdistyksen/seuran viestintä

Paikka: 19.-21.11.2021
Paikka: Pajulahti

Merkitsettehän päivämäärät kalenteriinne! Tarkempia tietoja tulee elokuussa.

Palautekyselyt

Yhdistyksille on lähetetty järjestöohjaukseen liittyvä palautekysely. Liittokokousedustajat ovat myöskin saaneet liittokokouksen palautekyselyn.

Palautteenne on tärkeää ja auttaa meitä kehittämään toimintaamme. Palautteet myös auttavat meitä raportoimaan toiminnastamme rahoittajallemme Stealle.

Jos herää kysymyksiä palautelomakkeisiin liittyen, järjestöohjaajat auttavat mielellään.

Valkean talon tilanne

Kuurojen Liiton puheenjohtaja Jaana Aaltonen ja toiminnanjohtaja Markku Jokinen kertoivat liittokokouksessa Valkean talon tilanteesta. Kuurojen Liiton hallitus haluaa vielä keskustella jäsenyhdistysten kanssa. Tähän on mahdollisuus elo-syyskuussa, jolloin järjestetään etäkeskustelutilaisuus Zoomissa. Lisätietoja tästä löytyy sähköpostista, joka on lähetetty yhdistyksille.

Järjestöohjaajat jäävät pikkuhiljaa kesälomille. Kiitämme yhteistyöstä ja toivotamme kaikille oikein mukavaa kesää. Elokuussa nähdään!