Kesto: 02:09
Tekstitys: Ei tekstitystä
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Tekstipuhelupalvelun uutisia

Tekstipuhelupalvelun aukioloajat muuttuvat 16.3.2020 alkaen.

Uudet aukioloajat ovat:

• ma-pe klo 6.00-22.00
  • la klo 8.00-18.00
  • sunnuntaisin ja arkipyhinä suljettu

Aukioloaikoja on jouduttu supistamaan, sillä saatu STEA-rahoitus ei enää riitä ympärivuorokautiseen palveluun.

Tekstipuhelupalvelua voi käyttää perinteisellä tekstipuhelinlaitteella, tietokoneella tai mobiilaitteella (Android ja iOS). Käyttäjille palvelu on yhä maksuton, ja puheluja voi käydä suomen, ruotsin ja englannin kielellä. Palvelussa voi hoitaa tavalliset puhelut Suomessa, mutta ei puheluita ulkomaille eikä maksullisiin palvelunumeroihin (esim. monet 0600 –alkuiset numerot ovat maksullisia, niihin ei voi soittaa tekstipuhelupalvelun kautta).

Tekstipuhelupalvelussa puhelunvälittäjä lukee ääneen palvelun käyttäjän tekstipuhelimella taikka internet- tai mobiilisovelluksella kirjoitettavan tekstin puhelun kuulevalle osapuolelle, sekä kirjoittaa puheen takaisin palvelun käyttäjälle. Myös kuuleva voi soittaa tekstipuhelupalvelun kautta kuurolle, huonokuuloiselle, kuuroutuneelle, kuulo-näkövammaiselle ja puhevammaiselle tekstipuhelupalvelun käyttäjälle. Palvelun työntekijät ovat kaikki koulutettuja ja vaitiolovelvoitteeseen sitoutuneita päivystäjiä.

Jäikö kysyttävää? Ota yhteyttä Kuurojen Liiton erityisasiantuntija Marika Rönnbergiin.