Kesto: 02:07
Kieli: Suomalainen viittomakieli
Perheet Kurssit, Vertaistukitoiminnan kurssit

Perhekurssi 1

Perhekurssilla keskustellaan vertaisryhmässä vanhemmuuteen, lasten kasvuun kaksi/monikielisenä ja sosiaaliseen hyvinvointiin liittyvistä asioista. Kohderyhmänä ovat lapsiperheet, joissa on kuurot vanhemmat.

Vanhempien luentojen aikana lapsille järjestetään omaa toimintaa lastenohjaajien kanssa. Ohjelmassa on myös vanhempien ja lasten yhteistä toiminnallista aikaa!

Kurssin jälkeen järjestetään avokurssipäivä, joka on n. 2 kk:n päästä kurssin päättymisestä, jolloin voimme käydä läpi kurssilla henkilökohtaisesti sovitut asiat, joihin on tarvittu ohjausta ja tukea. Tarvittaessa perheet saavat ohjausta yhteiskunnan palvelujen piiriin.

Matkakorvaus

Vertaistukitoiminnan kurssilla osallistuja saa matkakorvausta. Tälle ehtona on, että ilmoitat hakulomakkeessa hakevasi  matkakorvausta sekä esität sille perustelun. Perusteluja ovat taloudelliset syyt, pitkä matka (koti-kurssipaikka) tai voit perustella omin sanoin.

Julkisilla matkustaneen kurssilaisen matka korvataan toteutuneen mukaisesti (liitettävä kuitit, kopiot kelpaavat myös). Omalla autolla tulleen kurssilaisen matka korvataan halvimman taksan mukaisesti (joko km-korvaus 0,20€/km tai julkisen liikenteen mukaan). Jos autossa matkustaa useampi henkilö ja km-korvaus on edullisempi kuin useamman henkilön matkaliput yhdessä, maksetaan automaattisesti km-korvauksen mukaan.

Huom! Jos haet matkakorvausta, matkakulujen omavastuu on 20 € aikuinen ja 10€ lapsi.

Perhekurssi 1

Kylpylähotelli Rauhalahti, Katiskaniementie, Kuopio, Suomi

Lisätietoja tapahtumasta

Maija Pulkkinen