Työpajat, Viittomakieliset opastukset

Muistoja raiteilta -työpaja kuuroille

Tule mukaan Suomen Rautatiemuseossa Hyvinkäällä järjestettävään kuurojen muistelutyöpajaan lauantaina 12.3.2022 klo 12–15!

Mikä on mieleenpainuvin junamatkasi? Oletko käynyt interraililla tai matkustanut yöjunassa? Muistatko, milloin pääsit ensimmäisen kerran junan kyytiin tai millaista kuurojen junamatkailu oli ennen junien infonäyttöjä ja appeja? Junamatkailuun liittyy paljon muistoja, joita haluamme kuulla ja tallentaa. Muistot voivat olla vuosikymmenten takaa tai vaikka tältä viikolta.

Suomen Rautatiemuseo ja Kuurojen museo järjestävät yhteistyössä tapahtuman, jossa kerätään muistoja rautatiematkustamisesta kummankin museon kokoelmiin. Muistelutyöpajassa pääset opastetulle aikamatkalle Perinnejuna Valtterin vaunuihin. Työpaja on tarkoitettu kuuroille ja siinä on tulkkaus suomalaiselle viittomakielelle.

Työpajaan on ennakkoilmoittautuminen tulkki- ja tilajärjestelyiden takia. Ilmoittaudu mukaan sähköpostitse osoitteeseen kokoelmat@rautatiemuseo tiistaihin 8.3.2022 mennessä. Työpajaan on vapaa pääsy.

Jos et pääse paikalle, mutta haluaisit kertoa muistoistasi, tee meille video. Otamme mielellämme vastaan videoituja muistoja rautatiematkustamisesta. Videot voi lähettää osoitteeseen kokoelmat@rautatiemuseo.fi.

Muistelutyöpaja on osa Sign Language International Potential -hanketta. Tervetuloa!

Kuurojen Liitto ei vastaa muutoksista. Seuraathan järjestäjän omaa tiedotusta.

Muistoja raiteilta -työpaja kuuroille

Hyvinkäänkatu 9, Hyvinkää, Suomi

Lisätietoja tapahtumasta

Yhteyshenkilö:
Inka Alén
inka.alen@rautatiemuseo.fi

Tapahtuman kieli / kielet:

Tapahtuman tulkkaus:

Suomalainen viittomakieli