Kesto: 01:13
Ei tekstitystä
Kieli: Suomenruotsalainen viittomakieli
Perheet, Aikuiset, Seniorit Kurssit, Vertaistukitoiminnan kurssit

Kurssi suomenruotsalaisille aikuisille ja perheille

Perhekurssilla keskustellaan viittomakielisten lasten kasvua kaksi/monikielisenä ja koko perheen sosiaalista hyvinvointia. Kurssilla on asiantuntijoiden luentoja ja osallistujilla on mahdollisuus lyhyihin kahdenkeskisiin keskusteluihin asiantuntijan kanssa. Vanhempien luentojen ajan on lapsille toiminnallista ohjelmaa lastenohjaajien kanssa.

Aikuisille, jotka tulevat yksin tai puolison kanssa, järjestetään omia luentoja liittyen hyvinvointiin.

Kurssilla ehditään myös uimaan Tropiclandiaan.

Kurssin jälkeen järjestetään avokurssipäivä, joka on n. 2 kk:n päästä kurssin päättymisestä, jolloin voimme käydä läpi kurssilla henkilökohtaisesti sovitut asiat, joihin on tarvittu ohjausta ja tukea. Tarvittaessa perheet saavat ohjausta yhteiskunnan palvelujen piiriin.

Matkakorvaus

Vertaistukitoiminnan kurssilla osallistuja saa matkakorvausta. Tälle ehtona on, että ilmoitat hakulomakkeessa hakevasi matkakorvausta sekä esität sille perustelun. Perusteluja ovat taloudelliset syyt, pitkä matka (koti-kurssipaikka) tai voit perustella omin sanoin.

Julkisilla matkustaneen kurssilaisen matka korvataan toteutuneen mukaisesti (liitettävä kuitit, kopiot kelpaavat myös). Omalla autolla tulleen kurssilaisen matka korvataan halvimman taksan mukaisesti (joko km-korvaus 0,20€/km tai julkisen liikenteen mukaan). Jos autossa matkustaa useampi henkilö ja km-korvaus on edullisempi kuin useamman henkilön matkaliput yhdessä, maksetaan automaattisesti km-korvauksen mukaan.

Huom! Jos haet matkakorvausta, matkakulujen omavastuu on 20 € aikuinen ja 10€ lapsi.