Aikuiset, Perheet, Lapset Kurssit varhaiskasvatus

Baby Signs + satutuokio

Baby sign language eli vauvaviittominen on suosittua Yhdysvalloissa ja Britanniassa.

Haluatko kommunikoida vauvasi kanssa jo varhain? Pienen lapsen on motorisesti helpompi tuottaa viittomia kuin puhetta. Lapset oppivat puhumaan noin vuoden iässä, mutta viittomalla pystyt kommunikoimaan vauvasi kanssa jo heti syntymän jälkeen.

Paras aika alkaa viittomaan on silloin, kun vauva on noin kolmen kuukauden ikäinen. Siinä iässä vauva alkaa kiinnostua ympäristöstään ja viittomien vaatima katsekontakti vahvistuu. Mutta vauvaviittomien harjoittelun voi aloittaa myöhemminkin, kuin vain noin kolmen kuukauden ikäinen, eikä yläikärajaa ole. Vauva pystyy viittomaan jo jopa 6 kuukauden ikäisenä, vaikka yksilöllistä vaihtelua on. Vauvat ymmärtävät viittomia ja voivat vastata esimerkiksi osoittamalla.

Baby sign vähentää vauvan turhautumisitkuja ja kehittää vauvan ja vanhempien välistä yhteyttä. Viittomat tukevat myös puheen ja kielen kehitystä, sillä kaksikielisyys on lapselle rikkaus.

Mikä sisältö?

Baby signs eli vauvaviittomat ja lyhyet, pienille lapsille soveltuvat satutuokiot viittomakielellä.

Tiistaisin ja torstaisin (6.-29.4.2021) suljettuun Facebook-ryhmään ilmestyy 5 uutta viittomaa ja pieniä satutuokioita, jota voitte katsella lapsenne kanssa, viittoa mukana ja puhua ääneen samalla.

Kurssi sisältää yhteensä 40 viittomaa ja 8 satutuokiota.

Saatte materiaalit omaan käyttöönne kurssin jälkeen.

Kuurojen Liitto ei vastaa muutoksista. Seuraathan järjestäjän omaa tiedotusta.

Lisätietoja tapahtumasta

Yhteyshenkilö:
Silva Belghiti
info@silvabelghitiproductions.com

Tapahtuman kieli / kielet:

Suomalainen viittomakieli, Suomi

Esityksen tekstitys: