Längd: 01:31
Textning: Suomi
Språk: Finskt teckenspråk
Familjer Möten

Teckenspråk inom småbarnspedagogiken -nätverksträff på distans

Vad är planen för småbarnspedagogik och vad ska man göra med den individuella planen?

Representanter från Ubildningsstyrelsen kommer som gäster till vår gemensamma temakväll.

1. Kort presentation av plan för småbarnspedagogiken och om stöd för barnet
Kati Costiander (fi) och Charlotta Rehn (sve), Utbildningsstyrelsen

2. Vi delar oss i två grupper för att diskutera stöd för barnet på praktisk nivå:

Grupp som behandlar det finska teckenspråket, med ledning av Heidi Koivisto-Robertson, med även Kati Costiander

Grupp som behandlar det finlandssvenska teckenspråket, med ledning av Annika, med även Charlotta Rehn och Gunilla Häggman från förskolan Snäckan

3. Sammanfattning och diskussion alla tillsammans (tillställningen avslutas kl. 19.30)

Tillfället arrangeras i samarbete av Hörselskadade barns föräldraförbund, Finlands Dövas Förbund, Dövas servicestiftelse/Juniori-programmet och Viittovat perheet ry.

Tillställningens språk är finska och tillfället tolkas till finskt teckenspråk. I fall du önskar tolkning till finlandssvenskt teckenspråk kontakta Annika Aalto, annika.aalto@kuurojenliitto.fi.

Mera information om evenemanget

Pirkko Selin-Grönlund

Specialsakkunnig
Tar emot telefonsamtal Tar emot sms Tar emot WhatsApp-meddelanden, videomeddelanden och videosamtal