Kulturevenemang

På finska: Kuunteleminen – viittomakielistä näyttelijäntaidetta Kiasma-teatterissa

Esitystaiteen seuran tuotanto Kuunteleminen käsittelee ihmisten välistä sosiaalista kanssakäymistä viittomakielisen ihmisen näkökulmasta.

Kuunteleminen on opastus taajuuksiin 0–100kHz. Taajuuksiin, jotka helposti häviävät ihmisten välillä. Nämä taajuudet resonoivat ruumiissa, mutta vain harvoin sisäkorvassa. Esityksessä näyttelijä Silva Belghiti opastaa yleisön moniaistilliseen, ruumiilliseen viestintään.

”Jos olisit täysin hiljaisessa ja äänettömässä huoneessa yli vuorokauden, millainen olosi olisi?” kysyi Belghiti teoksen tekoprosessissa. Silva Belghiti on Suomen ensimmäinen kokonaan viittomakielinen Teatterikorkeakoulusta valmistunut näyttelijä.

Teos on esteetön niin kuuleville kuin kuuroille.

Teos toteutetaan yhteistyössä Kiasma-teatterin ja Tampereen Työväen Teatterin kanssa. Teosta tukevat lisäksi Kuurojen Liitto, Taiteen edistämiskeskus ja Niilo Helanderin säätiö.

**

Kiasma-teatterin katsomon ylätasanteelle on esteetön pääsy. Suosittelemme yhteydenottoa etukäteen, jos pyörätuolipaikalle on tarvetta (info@kiasma.fi, p. 0294 500 501).

Esityksessä on rajoitettu katsojamäärä. Toivomme yleisön käyttävän maskia näytöksen aikana.

Finlands Dövas Förbund ansvarar inte för eventuella ändringar. Följ med informationen från evenemangets arrangör.

Mera information om evenemanget

Tolkning på evenemanget:

Finskt teckenspråk

Om tolkningen:

Esitys on viittomakielinen, tekstitys suomeksi ja englanniksi.