Längd: 03:46
Textning: Finska
Språk: Finskt teckenspråk
Webbseminarium

Diskussionstillfälle om sannings- och försoningsprocessen

Välkommen att diskutera historiska oförrätter och teckenspråkigas sannings- och försoningsprocess onsdag 1.12 kl. 18.00–19.30 i Zoom.

Tillställningen riktar sig till teckenspråksgemenskapen och andra som är intresserade av ämnet. Det arrangeras av Finlands Dövas Förbund rf och Finlands Dövhistoriska Sällskap rf.

Diskussionen tolkas på finska. Registreringen slutar ons 1.12. kl 12.00. Du kan anmäla dig till evenemanget från denna länk.

Program

18.00–18.30  Välkomstord och inledningsanförande. Vad menar vi med sannings- och försoningsprocess?

Verksamhetsledare Markku Jokinen, Finlands Dövas Förbund rf

Diskussion om ämnet

18.30–19.00  Varför är det viktigt att behandla historiska oförrätter?

Ordförande Pia Taalas, Finlands Dövhistoriska Sällskap rf

Diskussion om ämnet

19.00–19.30  Hur fick teckenspråkigas sannings- och försoningsprocess sin början? Tillbakablick och framtidsutsikter.

Jari Malkamäki

Sammanfattning

Moderatorn

Mera information om evenemanget