Kesto: 01:29
Tekstitys: Ei tekstitystä
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Nuorisotyön kotimaisten kesäleirien ilmoittautumisaikaa pidennetty 3.5. asti

Eli kesäleireille ehtii vielä ilmoittautua! Uutuutena ovat nuorisotyön tarjoamat vapaapaikat leireille.

Nuorisotyö haluaa antaa kaikille tasavertaisen mahdollisuuden osallistua leireihin. Vapaapaikka tarkoittaa, että leirille osallistuminen on ilmaista, mutta osallistujien pitää huolehtia matkakuluista itse. Vapaapaikat ovat tarkoitettu perheille, joiden lapset eivät sosiaalisista tai taloudellisista syistä osallistu leireihin. Syitä voivat olla yksinhuoltajuus, suurperhe tai liian kallis leiri.

Yli 18-vuotiaat eivät saa vapaapaikkoja. Lapsi tai nuoret voivat saada vapaapaikkoja vain tietyistä leireistä: ratsastus-, suur-, sirkusleireistä ja LYX-päivistä.

Vapaapaikka edellyttää hakemuksen jättämistä 3.5. mennessä. Hakemuksessa tulee tuoda esille taloudelliset tai sosiaaliset syyt, joilla vapaapaikkaa haetaan. Syyt voivat liittyä lapsen tai lapsen perheen tilanteeseen. Perhe saa hakea vapaapaikkoja kaikille lapsilleen, mutta kukin lapsi voi saada  vapaapaikan vain kerran vuodessa. Yhdellä lomakkeella voi hakea paikkaa useammalle lapselle. Toukokuun 3. päivän jälkeen nuorisotyö ilmoittaa kaikille hakijoille, saivatko he vapaapaikan vai eivätkö.

Onko kysyttävää, haluatko neuvoja tai tarvitsetko lisätietoja? Ota yhteyttä nuorisotyöhön!