Kesto: 03:25
Tekstitys: Ei tekstitystä
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Kuurojen Liiton ajankohtaiskatsaus

Elämme jo toukokuun puoltaväliä, enää pari viikkoa kesäkuuhun! Tämä viikon aiheista yksi liittyykin jo tulevaan kesään.

Kuurojen Liiton kesäleirit ja kurssit toteutetaan

Kuurojen Liiton kesäleirit ja kurssit ollaan pääsääntöisesti järjestämässä suunnitellusti uusimpien viranomaistietojen mukaisesti. Kuurojen Liitto huomioi leirien ja kurssien järjestelyissä koronavirukseen liittyviä käytännön toimenpiteitä. Ilmoittautuneilla on oikeus peruuttaa osallistumisensa koronaviruksen vuoksi maksutta 24.5.2020 mennessä. Peruutuksen voi tehdä ilmoittamalla kurssisuunnittelija Juha Vahteralle tai nuorisosihteeri Monika Hämälälle. Olemme tehneet liiton leireistä ja kursseista erillisen tiedotteen. Kannattaa seurata Kuurojen Liiton verkkosivuja päivitysten osalta.

Osallistu koronakyselyyn

Mutta ennen kuin lähdetään kesän viettoon, osallistu koronakyselyymme! Haluamme selvittää, miten koronavirustilanne on vaikuttanut viittomakieliseen yhteisöön. Kyselylomake on suomeksi ja ruotsiksi. Kysymykset on viitottu suomalaisella viittomakielellä. Vastaathan kyselyyn 31.5. mennessä.

Kuurojen Liiton suora lähetys 3.6.

Kuurojen Liitto järjestää toisen suoran lähetyksen 3.6. klo 18 – siinä käsitellään koronaviruksen vaikutusta Kuurojen Liiton toimintaan. Laita päivämäärä nyt jo muistiin!

Vielä ehtii osallistua #supertsemppi-kampanjaan

Osallistuitko jo Kuurojen Liiton #supertsemppi -kampanjaan? Vielä ehdit osallistua ja voittaa #supervoimanionviittomakieli -juomapullon! Käy katsomassa Kuurojen Liiton Facebookista hienoja videoita, kampanjaan ovat osallistuneet muun muassa yhdenvertaisuusvaltuutettu, lapsiasiavaltuutettu ja oikeusministeriö!

Alueelliset foorumit siirtyvät keväälle 2021

Voisin nyt jo kertoa vähän ensi syksystä: syksyllä piti järjestää alueellisia foorumeja, mutta viittomakieliset, kaikille avoimet alueelliset foorumit siirtyvät koronaepidemian vuoksi keväälle 2021.

Syksyllä pidetään kansainvälisen kuurojen viikon verkkobileet

Mutta kaikkea ei ole peruttu; kansainvälisen kuurojen viikon verkkobileet pidetään perjantaina 25.9. klo 18-20! Merkitse aika jo nyt kalenteriisi!