Kesto: 02:57
Tekstitys: Ei tekstitystä
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Kuurojen Liiton ajankohtaiskatsaus

Toukokuu on alkanut ja ilmat alkavat lämmetä. Katsotaan nyt, mitä ajankohtaista kerrottavaa on.

Koronarajoitukset puretaan vähitellen

Suomen valtio on pitkien keskustelujen jälkeen päättänyt, että koronarajoituksia aletaan vähitellen purkamaan, mutta ei kokonaan. Muista edelleen hyvä hygienia ja kahden metrin turvavälit!

• Lähiaikoina on mahdollista alkaa lainaamaan kirjastoista
    • 14.5. päiväkodit ja peruskoulut avataan
    • 1.6. alkaen ravintolat ja museot jne. avataan
    • 1.6. alkaen myös 10 hengen kokoontumisrajoitukset nostetaan 50 henkeen
    • Vielä suositellaan tekemään etätöitä, jos mahdollista ja pyydetään, että yli 70-vuotiaat välttävät fyysisiä kontakteja

Kuurojen Liiton kurssit ja leirit ehkä toteutumassa

Koska koronarajoituksia aletaan purkamaan, se tarkoittaa, että Kuurojen Liiton 1.6. jälkeen järjestettävät kurssit ja leirit voitaisiin mahdollisesti toteuttaa. Mutta Kuurojen Liitto selvittää edelleen mikä on tilanne kurssi- ja leiripaikoilla ja miten niissä huolehditaan turvallisuudesta.

#supertsemppi -kampanja edelleen käynnissä

Huomasitteko jo Kuurojen Liiton #supertsemppi -kampanjan? Nyt on hyvä mahdollisuus voittaa upea juomapullo! Voit osallistua suomalaisella viittomakielellä tai suomenruotsalaisella viittomakielellä. Voit valita jonkun kolmesta valmiista tsemppilauseesta tai keksiä kokonaan oman tsemppilauseen. Muistathan laittaa videoosi #supervoimanionviittomakieli ja #supertsemppi niin videosi pääsee mukaan arvontaan!

Uusi sivu historian vääryyksistä ja sovintoprosessista

Kuurojen Liiton verkkosivuille on avattu uusi sivu historian vääryyksistä ja sovintoprosessista. Yhdelle sivulle on koottu aiheeseen liittyen erilaisia linkkejä, uutisia ja muuta hyödyllistä tietoa. Kannattaa käydä tutustumassa.