Kesto: 06:17
Tekstitys: Ei tekstitystä
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Kuurojen Liiton ajankohtaiskatsaus

Viime Kuurojen Liiton ajankohtaiskatsauksesta on hieman aikaa. Välissä oli pääsiäinen ja koronatilanne on alkanut hieman tasaantumaan. Mutta nyt tässä kootusti tietoa.

Tällä hetkellä Kuurojen Liitto jatkaa toimintaansa pääosin etänä ainakin 13.5. asti, seuraamme koronatilannetta ja Suomen hallituksen linjauksia.

Kuurojen Liitto ja Kuurojen Palvelusäätiön Passi-ohjelma järjestävät yhteistyössä Mikä koronavirus? Miten selviän koronavirusepidemian yli? -etäkurssin. Kurssi on tarkoitettu viittomakielisille, jotka kuuluvat riskiryhmään. Tänään on viimeinen ilmoittautumispäivä ilmaiselle kurssille! Vaikka tämä kurssi tulisikin täyteen, on mahdollista järjestää lisää kursseja.

Nuorisotyön leireistä tiedoksi, että 13-17 -vuotiaiden pohjoismainen juniorileiri Islannissa on peruttu koronaviruksen vuoksi.

Ensi viikon keskiviikkona 29.04.2020 klo 18 on luvassa Nuorisotyön järjestämä Facebook -peli-ilta, he järjestävät tietovisan suorassa lähetyksessä. Vetäjinä toimivat Jonas Kemppi ja Monika Hämälä, sekä illan tähtivieraana on NTK:n puheenjohtaja Milla Pitkänen. Suora lähetys löytyy Facebookista Kuurojen Liiton Nuorisotyön sivulta. Tapahtuma on kaikenikäisille!

Kuurojen Liiton hallitus kokousti lauantaina 18.4. ja on sen jälkeenkin jatkanut kokousta sähköpostitse. Hallituksen päätöksistä tehdään erillinen tiedote.

Kuurojen Liiton verkkosivuilla alkaa piakkoin chattitestaus, tiedotamme tästä pian lisää! Pian voit ottaa yhteyttä chatilla ja kysyä meiltä apua nopeasti ja helposti!

Netissä liikkuu paljon kaikenlaisia viittomakielisiä videoita koronaviruksesta, sekä Suomessa että ulkomailla. Pyydämme teitä suhtautumaan videoihin varauksella. Viranomaisten ja järjestöjen videot ovat pääosin luotettavia, mutta yksityishenkilöiden videoista ei aina voi olla varma. Tutustuthan Viittomakielisen kirjaston videoihin aiheesta, kuten valeuutisvideoon.

Vielä ehdit vastata Kuurojen Liiton etätulkkaukseen liittyvään lyhyeen kyselyyn 24.4. asti! Tuloksia käytetään Kelan kanssa keskusteluun.

Valtioneuvosto järjestää perjantaina 24.4. klo 11 lapsille koronainfon. Tilaisuus tulkataan suomalaiselle viittomakielelle. Suorana Yle TV1, Yle Fem ja Yle Areena. Lisäksi infon voi katsoa Youtubessa.

OMG LOL SOME!

Kesto: 18:08