Kesto: 04:55
Tekstitys: Ei tekstitystä
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Koronaviruksen vaikutus Kuurojen Liiton kesäleireihin ja kursseihin

Kesä on aivan kohta! Kuurojen Liiton kesäleirit ja kurssit ollaan pääsääntöisesti järjestämässä suunnitellusti uusimpien viranomaistietojen mukaisesti. Kuurojen Liitto huomioi leirien ja kurssien järjestelyissä koronavirukseen liittyviä käytännön toimenpiteitä.

Peruutukset

Ilmoittautuneilla on oikeus peruuttaa osallistumisensa koronaviruksen vuoksi maksutta 24.5.2020 mennessä. Peruutuksen voi tehdä ilmoittamalla kurssisuunnittelija Juha Vahteralle tai nuorisosihteeri Monika Hämälälle. Tämän määräajan jälkeen ilmoittautuminen on sitova ja noudatamme liiton peruutusehtoja.

Riskiryhmään kuuluvat

Riskiryhmään kuuluvia osallistujia suositellaan harkitsemaan osallistumista leireille tai kursseille hallituksen ohjeistuksen mukaisesti. Jos olet jo ilmoittautunut kurssille tai leirille, teethän peruutuksen 24.5.2020 mennessä.

Riskiryhmään kuuluvat yli 70-vuotiaat henkilöt tai tietyn perussairauden omaavat henkilöt. Riskiryhmien tulee välttää lähikontakteja muiden ihmisten kanssa. Katso THL:n sivuilta, ketkä kuuluvat koronaviruksen riskiryhmiin.

Leiri- ja kurssiohjelma

Kaikki tapahtumat toteutetaan enintään 50 henkilön tapahtumina, lukuun on laskettu myös työntekijät.

Selvitämme turvaohjeita leiri- ja kurssipaikkojen kanssa, kuten

• turvavälien toteutumista majoituksessa
  • ruokailun järjestämistä
  • siisteyttä ja puhdistamisen tiheyttä

Tapahtumissa pyritään toteuttamaan ohjelmaa ulkona niin paljon kuin mahdollista. Vältämme lähikontakteja ja huolehdimme turvaväleistä ohjelmassa. Suosimme pienryhmätoimintaa.

Tapahtumien aikana noudatamme viranomaisten antamia hygieniaohjeita. Käymme kaikki ohjeet ja sovitut asiat läpi osallistujien kanssa tapahtuman ensimmäisenä päivänä. Ohjeistamme tarkemmin myös leiri- tai kurssikirjeessä.

Matkustaminen

Suosittelemme, että  osallistujat käyttäisivät omaa autoa julkisen liikenteen sijasta. Viranomaistiedotus täsmentyy tämän osalta toukokuun aikana.

Sairastuminen

Kipeänä ei saa tulla leirille tai kurssille. Pienikin flunssan oire on syy jäädä kotiin. Jos lapsi sairastuu tapahtuman aikana, niin otamme heti yhteyttä huoltajaan. Lapsi pitää hakea leiriltä kotiin samana päivänä. Tapahtumissa sairastuneen aikuisen täytyy lähteä kotiin.

Viranomaistiedotus täsmentyy

Kuurojen Liitto seuraa tilannetta ja viranomaistiedotusta aktiivisesti. Tiedotamme heti, jos leireihin ja kursseihin tulee muutoksia. Aluevirastohallinto tekee kesätapahtumia koskevan ohjeistuksen toukokuun loppuun mennessä. Jos viranomaiset ohjeistaisivat, ettei joitain leirejä tai kursseja voitaisi järjestää, ilmoitamme peruutuksesta henkilökohtaisesti osallistujille sekä palautamme osallistumismaksut.

Tervetuloa leireille ja kursseille!