Kesto: 05:05
Tekstitys: Ei tekstitystä
Kieli: Suomalainen viittomakieli

HELsignissä viihdyttiin koko perheen voimin

Koko perheen viittomakielisen kulttuurin tapahtuma HELsign järjestettiin kuudennen kerran kulttuurikeskus Stoassa sunnuntaina 1.3.2020.

Kolmeen tuntiin mahtui paljon viittomakieltä, kun ohjelmassa oli upeita esiintyjiä sekä mielenkiintoinen paneelikeskustelu. Yleisö sai muun muassa nauttia upean värikkäästä Riemula ja kadonneen naurun metsästys -esityksestä.

Samalla kun lapsille oli tarjolla työpaja, viereisessä salissa pidettiin täydelle yleisölle paneelikeskustelu aiheena viittomakielten omaksuminen ja kehitys lapsilla. Salien ohjelmien lisäksi hulinaa riitti aulassakin, kun tarjolla oli varjoasetelmatyöpaja, kasvomaalausta, pinssipaja ja taikuri Mikk Engmanin ihmeellisiä temppuja.

Kuurojen Liiton kulttuurituottaja Teemu Lipasti-Sjöroos oli tyytyväinen tapahtumaan.

– Ihmiset ovat selvästikin löytäneet tapahtuman. Oikein hämmästyin miten täysiä salit olivat, iloitsi Lipasti-Sjöroos.

Yleisön joukossa puikkelehtineet Hiiri ja Pantteri ehtivät myös kehumaan päivää, heistä päivä lasten kanssa oli erinomainen.

Tapahtuman järjestivät yhteistyössä Humanistinen ammattikorkeakoulu, Kuurojen Liitto ja Helsingin kulttuurikeskus Stoa.

Olitko mukana tapahtumassa? Vastaathan lyhyeen palautekyselyymme oheisesta linkistä.