Kesto: 00:15
Tekstitys: Ei tekstitystä
Kieli: Kansainvälinen viittominen

Nyt vietetään kansainvälistä kuurojen viikkoa!

Kansainvälistä kuurojen viikkoa juhlitaan syyskuun viimeisellä viikolla maailmanlaajuisesti erilaisten tapahtumien merkeissä. Suomessa viikko huipentuu Verkkobileisiin!

Kansainvälisen kuurojen viikon ytimessä on maailman kuurojen yhteenkuuluvuus ja solidaarisuus sekä tämän vahvan yhteisöllisyyden juhlistaminen yhdessä muun maailman kanssa.

Kuurojen maailmanliitto WFD on antanut tämän vuoden teemaksi Building Inclusive Communities for All, mikä vapaasti suomennettuna tarkoittaa osallistavien yhteisöjen rakentamista kaikille. Oheisella videolla Kuurojen maailmanliiton WFD:n puheenjohtaja Joseph J. Murray viittoo viikon teeman kansainvälisin viittomin.

Torstaina 22.9. järjestetään suomalaisen ja suomenruotsalaisen viittomakielen pop-up-tapahtuma Oodissa. Kuurojen Liiton SignWikillä ja Viittomakielisellä kirjastolla on esittelypiste keskustakirjasto Oodin aulassa klo 10-16.

Perjantaina 23.9. juhlitaan lisäksi kansainvälistä viittomakielten päivää teemalla Sign Languages Unite Us eli viittomakielet yhdistävät meitä.  Juhlapäivän kunniaksi kuuloalajärjestöjen yhteinen monitoimitalo Valkea talo valaistaan siniseksi.

Perjantaina 23.9. tykitetään myös eetteriin Verkkobileet! Näitä ei kannata missata, asemoi itsesi kuvaruudun äärelle popparikulhon kanssa kello 18:00! Luvassa on mahtava kaksituntinen täynnä viihdettä, asiaa ja yllätyksiä, tervetuloa mukaan juhlimaan kanssamme.

Ilmoita tapahtumasi meille!

Tahdomme viettää juhlaviikkoa kanssanne! Jos yhdistyksenne, kerhonne tai työpaikkanne huomioi kuurojen viikon jollakin tavalla tai tapahtumalla, kertokaa meille – me kerromme muillekin! Ilmoita tapahtumatietosi meille lomakkeella: https://kuurojenliitto.fi/tapahtumalomake/