Kesto: 01:07
Tekstitys: Ei tekstitystä
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Kuurojen Videon kanavalla uusia ohjelmia

Kuurojen Videon kanavalle on lisätty uusia ohjelmia. EU-ohjelmat ovat vapaasti kaikkien katsottavissa Viittomakielisessä kirjastossa. Tervetuloa katsomaan!

Nuorten Euroopan Unioni

Europarlamentin edustajat ovat keski-iältään 48-vuotiaita. Osaavatko he ottaa huomioon nuoret ja nuorten tarpeet? Mitä mahdollisuuksia nuorilla on osallistua europolitiikkaan? Olisiko juuri sinusta EU:n nuorisopolitiikan vaikuttajaksi? Lähde Annen kanssa tapaamaan Allianssin, Euroopan nuorisoparlamentin ja EUDY:n edustajia! Kaikille avoin ohjelma.

Ihmisoikeudet Euroopan Unionissa

Euroopan väestö muuttuu koko ajan monikulttuurisemmaksi. Miten ihmisoikeudet toteutuvat EU:ssa? Mikä ihmisryhmä kärsii eniten? Missä päin Eurooppaa on paras ihmisoikeustilanne, entä missä huonoin? Haastateltavina ihmisoikeuskysymyksiin perehtynyt MEP Heidi Hautala, Amnesty Internationalin Niina Laajapuro sekä Kuurojen Maailmanliiton asiantuntija Alexandre Bloxs. Kaikille avoin ohjelma.

Ilmastonmuutos ja Euroopan Unioni

Ilmastonmuutos on tämän päivän kuumin trendi ja suurin uhka. Se koskettaa jokaista ihmistä. Turun yliopiston professori Jukka Käyhkö on Suomen ilmastopaneelin jäsen ja yksi parhaita ilmastonmuutoksen asiantuntijoita. Anne ja professori Käyhkö tapaavat trooppisissa olosuhteissa. Saamme myös käytännön näkökulmia mehiläistarhuri Kalle Juustilta ja pientilallinen Salla Fagerströmiltä. Kaikille avoin ohjelma.

Mitä kuuluu, Boris Ström?

Boris Ström oli 25 vuotta Kuurojen Liiton hallituksessa. Kultasepänliikkeen omistaja Boris oli myös kuurojen ammunnan Euroopan mestari 1970-luvulla. Boris kertoo paloja värikkäästä elämäntarinastaan Ainolle. Mikä on Boriksen mielestä muuttunut kuurojen elämässä tänä päivänä?

AP!, osa 2: Kuurot ja sisällissota

Vuoden 1918 sisällissota oli kovaa aikaa Suomessa. Kuurotkin joutuivat kokemaan sodan kauheuksia. AP! -sarjassa tutustutaan tällä kertaa kuurojen sisällissotatarinoihin: missä Albert Joutsen surmattiin? Mitä kuurojenpappi Huugo Nyberg näki ikkunastaan? Ja mitä tapahtui Åvikissa huhtikuussa 1918?

Kuurojen Videon ohjelmat julkaistaan Viittomakielisessä kirjastossa Kuurojen Videon kanavalla. Katsominen edellyttää kotikunnasta saatua videon maksusitoumusta ja salasanaa. EU-ohjelmat ovat kaikkien vapaasti katsottavissa ilman salasanaa.