Kesto: 3:32
Tekstitys: Suomi
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Kuurojen Liiton ajankohtaiskatsaus 5.3.2021

Viikkokatsauksessa kerrotaan tällä kertaa, miten koronapandemia kurittaa Kuurojen Liiton toimintoja. Tämän lisäksi Kumpuvuoren Hakemuskone on julkaistu: lue, miten voit hyötyä tästä!

Kuurojen seniorien 19. kulttuuritapahtuma siirretään

Kuurojen Liiton kulttuurituotannon ja Tampereen viittomakieliset -yhdistyksen järjestämä kuurojen seniorien 19. kulttuuritapahtuma on päätetty siirtää syksyyn koronatilanteen vuoksi. Uutena ajankohtana on 3.-5.9.2021, mutta tilannetta seurataan koko ajan.

Nuorten tapahtumat ja vertaistukitoiminnan kurssit perutaan tai siirretään

Kuurojen Liiton tapahtumat ja kurssit huhtikuun aikana perutaan tai siirretään myöhemmäksi. Pitkäaikaista sairautta sairastavien kurssi, seniorien kurssi, yksinhuoltajien kurssi sekä Uusia eväitä tulevaisuuteen –kurssi siirretään syksylle. Lisäksi nuorisotyön talviurheilureissu Iso-Syötteelle 13-17 -vuotiaille ja aikuisten talviurheilureissu Lappiin perutaan.

Kuurojen Liiton naistyöryhmän suora lähetys

Kuurojen Liiton naistyöryhmä ajaa viittomakielisten naisten vaikutustyötä Suomessa. Ryhmän tavoitteena on lisätä tasa-arvotietoisuutta ja luoda turvallista keskustelukulttuuria. Nyt ryhmä kokoustaa ensimmäistä kertaa nykyisellä kokoonpanollaan 10.3.2021. Kaikki ovat tervetulleita seuraamaan kokousta, sillä siitä lähetetään suora lähetys Kuurojen Liiton Facebook-sivulla. Tarkempia lisätietoja lähetyksestä tulossa.

Kumpuvuoren Hakemuskone

Vammaisoikeuksien hakemisen ei tarvitse olla vaikeaa! Lakitoimisto Kumpuvuorella on yli 10 vuoden kokemus vammaisoikeuspäätöksistä ja -valituksista. Nyt toimisto on julkaissut Kumpuvuoren Hakemuskoneen, joka tarjoaa vammaisoikeuksien hakijalle ohjeita, vinkkejä ja valmiita lomakepohjia. Näiden avulla palvelujen ja tukien hakeminen onnistuu mahdollisimman mutkattomasti.

Hakemuskoneessa ovat mukana henkilökohtainen apu, omaishoidon tuki, tulkkauspalvelut, koulukäynnin palvelut ja alle 16-vuotiaan vammaistuki. Lisää hakemussisältöä tulee kevään 2021 aikana.