Kesto: 5:10
Tekstitys: Suomi
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Kuurojen Liiton ajankohtaiskatsaus 26.8.2021

Syksyn ensimmäinen ajankohtaiskatsaus pureutuu syksyn tapahtumiin ja uutuuksiin, kuten Kuurojen Liiton chat-päivystykseen.

Kuurojen Liiton www-sivuilla chat-päivystys

Kuurojen Liiton www-sivuille on avattu chat-päivystys, jossa voit asioida liiton päivystävän työntekijän kanssa arkisin klo 9-15. Chatissa voit asioida kirjoittaen tai viittomakielellä videoyhteyden kautta.

Chatissa voit kysyä esimerkiksi Kuurojen Liiton toiminnasta ja tapahtumista, kuurojen yhteisöstä, viittomakielestä tai muusta Kuurojen Liiton aihepiiristä. Päivystäjä ohjaa kysyjän myös tarvittaessa oikeaan paikkaan, josta saa apua tai vastauksia.

Viitotaan Maisan ja Lauran kanssa – uudet jaksot

Keskiviikkona 1.9.2021 klo 10 ilmestyy neljä uutta jaksoa Viitotaan Maisan ja Lauran kanssa -sarjasta. Jaksot ilmestyvät yhtä aikaa niin Viittomakielisessä kirjastossa kuin Yle Areenassa. Sarja on kirjaston ja Ylen yhteistuotantoa. Sarja on viittomakielinen ja puhuttu suomeksi. Neljässä uudessa jaksossa teemana ovat tunteet.

Edelliset jaksot ovat nähtävissä Viittomakielisessä kirjastossa. Niissä teemana ovat arkipäivän viittomat.

Seniorien kulttuuritapahtuma verkossa

Seniorien kulttuuritapahtuma järjestetään suorana verkkolähetyksenä 4.9. klo 11. Lähetys kestää noin tunnin. Ohjelman voit katsoa Kuurojen Liiton www-sivuilta.

Lähetyksen juontaa järjestöneuvos Liisa Kauppinen, ja nähtävissä on seniorien uusia esityksiä. Luvassa on muun muassa kuoroesitys, tarinoita, runoja ja Teatteri Totin esitys.

Klikkaa siis www.kuurojenliitto.fi lauantaina 4.9. klo 11!

Syksyn etäyhdistysillat

Etäyhdistysillat jatkuvat myös tänä syksynä Zoomissa. Päivämäärät ovat 15.9., 12.10., 24.11. ja 15.12. klo 18-20. Aiheita suunnitellaan parhaillaan, joten toiveita saa vielä esittää, mikäli haluat keskustella jostain tietystä aiheesta tai saada lisätietoa.

Muistathan ilmoittautua etäyhdistysiltaan etukäteen. Kun ilmoittautuminen on kunnossa, sinulle lähetetään osallistumislinkki ennen tilaisuuden alkua. Kaikki yhteystiedot ilmoittautumisia ja toiveiden esittämistä varten löydät tämän sivun laidassa olevasta linkistä.

Senioreille avattu oma sivu

Kuurojen Liiton www-sivuilla on nyt oma osio, joka on tarkoitettu viittomakielisille ja kuuroille senioreille. Sivulta löydät erilaisia palveluja, jonka kautta saat tukea ja virkistystä elämääsi. Linkkaa tämän sivun laidalla olevasta linkistä sivulle tutustumaan!

Verkkobileet 2021 tulevat

Kalenteriin vielä muistutukseksi syksyn megatapahtuma, kansainvälisen kuurojen viikon kruununjalokivi: verkkobileet! Bileet starttaavat 24.9. klo 18 suorana lähetyksenä Kuurojen Liiton www-sivuilla. Teemassa kunnioitetaan tänä vuonna moninaisuutta. Lisätietoja syyskuussa!