Kesto: 4:37
Tekstitys: Suomi
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Kuurojen Liiton ajankohtaiskatsaus 18.2.2022

Tällä viikolla käsitellään mm. Viittomakielen päivän tapahtumia ja Tanskan kuurojen yhteisön tilannetta.

Viittomakielen päivän tapahtumat

Viime viikolla oli Viittomakielen päivä, ja sen kunniaksi Kuurojen Liitto järjesti kaikenlaista kivaa! Oliko ajankohta huono sinulle, etkä päässyt seuraamaan tapahtumia? Onneksi tapahtumia kuvattiin. Rivien välissä- ja Skidien Viittomakielen päivä- ohjelmat ovat tallenteina Viittomakielisessä kirjastossa.

Viittomakielen päivän webinaarin tallenne on verkkosivuillamme.

”#Metoo” Tanskan kuurojen yhteisössä

Kuurojen yhteisössä kuohuu Tanskassa. Haastattelimme Tanskan kuurojen liiton järjestöohjaajaa Brit Holm Andersenia ja selvitimme mitä siellä tapahtuu. Videolla Andersen kertoo enemmän tapahtuneesta.

Kuurojen Videon uusi EU-ohjelma

Kuurojen Video on tuottanut uuden EU-ohjelman, joka kertoo EU:n taloudesta koronaviruspandemian jälkeen. Koronaviruspandemia sekoitti maailman ja sitä myöten talouden. Pääset näkemään ohjelmasta EU:n talouden kestävyyttä koronakriisissä ja sen vaikutusta kuurojen yhteisöön.

Kuurouteen liittyvät elokuvat Oscar-ehdokkaina

Tänä vuonna Oscar-ehdokkaissa nähdään viittomakieltä kahdessa elokuvassa: Audible ja CODA – Kahden maailman välissä.

Audible-lyhytdokumenttielokuvassa seurataan kuuron amerikkalaisen jalkapallon pelaajan ja hänen joukkueen pelejä tragedian sattuessa.

CODA – Kahden maailman välissä – elokuva on kuurojen vanhempien kuulevan lapsen kasvutarina kahden yhteisön keskellä

Koronakysely

Muista vastata Kuurojen Liiton koronakyselyyn, joka päättyy 20.2.!