Kesto: 03:09
Tekstitys: Suomi
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Kuurojen Liiton ajankohtaiskatsaus 17.12.2021

Vuoden 2021 viimeisessä viikkokatsauksessa kerromme STEA:n jäsenjärjestöavustuksen hausta ja raportoinnista, sijoituskurssista sekä vuoden 2022 järjestöpäivistä.

Tekstipuhelupalvelu joulun pyhinä

Tekstipuhelupalvelu palvelee myös joulukuussa ma-pe klo 8-20.

Aukioloajoissa on kuitenkin poikkeuksia pyhien takia. Jouluaattona 24.12. TPP on suljettu. Uudenvuoden aattona 31.12. palvelu on auki klo 8-16. Loppiaisena 6.1. palvelu on suljettu.

STEA:n jäsenjärjestöavustus

STEA:n jäsenjärjestöavustuksen haku nyt käynnissä. Hakemukset pitää jättää 9.1. klo 22:00 mennessä. Myöhästyneitä hakemuksia ei huomioida. Avustusta voi hakea esimerkiksi kerhotoimintaan, virkistykseen, koulutukseen, työnohjaukseen, erilaisten tapahtumien järjestämiseen, erilliseen hankkeeseen tai pieniin hankintoihin. Avustuksen maksimisumma on 4000 €.

Vuoden 2021 avustukset pitää myös raportoida pian. Raportointi tapahtuu kahdessa vaiheessa: ensin tehdään selvitys 31.12. mennessä ja varsinainen raportti pitää lähettää Kuurojen Liitolle viimeistään 15.2. Raportissa varmistetaan, että avustuksen käyttö on tuloksellista ja tarkoituksenmukaista. Avustuksenkäyttäjien raporttien pohjalta Kuurojen Liitto tekee raportin STEAlle avustetun toiminnan tuloksista.

Sijoituskurssi Zoomissa

Kuurojen kansanopisto järjestää sijoituskurssin 5.-6.2.2022. Kurssilla saat tietää, miten voit arvioida taloutesi tilannetta tällä hetkellä ja keskustelemme säästämisestä. Lisäksi kurssilla opitaan, miten saada osa säästöistä kasvamaan. Saat tietoa rahasto- ja osakesijoittamisesta ja teemme myös omat sijoitussuunnitelmat. Kouluttaja neuvoo käytännön asioissa, miten jo verkkopankkitunnuksilla pääset alkuun sijoittamisessa. Kurssimateriaali on käytössäsi ja sitä voi hyödyntää myöhemminkin taloutesi hallinnassa ja sijoitussuunnitelman tekemisessä.

Ilmoittautuminen päättyy 3.1. Kurssin hinta 45 €. Tervetuloa mukaan!

Järjestöpäivät 2022

Järjestöpäivät 2022 pidetään Tampereella 28.–29.1.2022. Tapahtuma järjestetään hybridinä, eli osallistuminen on mahdollista myös etänä. Teemoina ovat mm. totuus- ja sovintoprosessi, aluevaalien vaikutukset sekä tilannearvio liiton strategisista tavoitteista. Yhdistykset saavat pian postia tästä aiheesta. Lisätietoja löytyy myös yhdistyshuoneesta.

Viikkokatsaukset jäävät joulutauolle

Tämä on vuoden viimeinen viikkokatsaus. Viikkokatsaukset jatkuvat loppiaisen jälkeen. Muistathan seurata Viittomakielisen kirjaston joulukalenteria. Ensi viikolla pääset näkemään loppuhuipennuksen! ¨

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta 2022!