Kesto: 01:45
Tekstitys: Suomi
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Kansainvälinen kuurojen viikko lähestyy!

Kansainvälistä kuurojen viikkoa juhlitaan ensi viikolla maailmanlaajuisesti erilaisten tapahtumien merkeissä! Suomessa viikko huipentuu verkkobileisiin. Ilmoita oma tapahtumasi meille, niin jaamme tiedon eteenpäin.

Syyskuun viimeisellä viikolla juhlitaan jälleen kansainvälistä kuurojen viikkoa. ”Juhlimme vahvaa maailmanlaajuista kuurojen yhteisöä” on Kuurojen maailmanliitto WFD:n teema tämän vuoden kuurojen viikolle.

Kuurojen päivää on juhlittu vuodesta 1958. Se on nykyään laajentunut kansainväliseksi kuurojen viikoksi, jonka aikana juhlimme viittomakielisen yhteisön yhtenäisyyttä. Torstaina 23.9. on kansainvälinen viittomakielten päivä teemalla We Sign for Human Rights – viitomme ihmisoikeuksien puolesta.

Ilmoita tapahtumasi meille!

Tahdomme viettää juhlaviikkoa kanssanne! Jos yhdistyksenne, kerhonne tai työpaikkanne huomioi kuurojen viikon jollakin tavalla tai tapahtumalla, kertokaa meille – me kerromme muillekin!

Tiedossa on jo yksi tapahtuma: Suomen Kuurojen Historiaseura ja Vaasan kuurojen yhdistys järjestävät juhlawebinaarin lauantaina 25.9. kello 15-17. Ohjelmassa on paneelikeskustelu ja kuurojen historiaan liittyviä esityksiä. Heidän sivuillaan ilmoitetaan pian lisätietoja tapahtumasta. Merkitse tämä jo kalenteriisi!

Perjantaina 24.9. tykitetään eetteriin Verkkobileet! Näitä ei kannata missata, asemoi itsesi kuvaruudun äärelle popparikulhon kanssa kello 18:00!