Kesto: 05:08
Tekstitys: Suomi
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Ajankohtaiskatsaus 8.9.2022: Aluekiertue käynnistyy

Tervetuloa taas ajankohtaiskatsauksemme pariin. Aiheina tällä kertaa aluekiertue 2022-2023 sekä muita tulevia tapahtumia.

Viittomakieliset hyvinvointialueilla -kiertue

Kuurojen Liitto ja Suomen Kuurosokeat järjestävät aluekiertueen 2022–2023, jossa keskustellaan hyvinvointialueilla asuvien viittomakielisten ja kuurosokeiden kanssa sote-uudistuksesta ja hyvinvointialueiden palveluista.

Kiertueen paikkakunnat ovat seuraavat:

• 10.9. Seinäjoki
  • 1.10. Lappeenranta
  • 6.10. Pori
  • 8.10. Tampere
  • 22.10. Espoo
  • 12.11. Lahti
  • 24.11. Raisio
  • sekä 26.11. Jyväskylä

Lämpimästi tervetuloa mukaan keskustelemaan oman alueesi palveluista! Lisätietoja ja ilmoittautumisohjeet oheisesta linkistä.

Vuoden 2023 aluekiertueen paikat ilmoitetaan myöhemmin.

Etäyhdistysillasta ideoita yhdistyksen varainhankintaan

Keväällä etäyhdistysillassa keskusteltiin vilkkaasti Kuurojen Liiton varainhankinnan vastaava Ville Anttilan kanssa Pieni ele -keräyksestä. Keskustelut jäivät hieman kesken, mutta nyt pääsemme jatkamaan keskustelua syksyn ensimmäisessä etäyhdistysillassa 12.9. klo 18–20. Ville kertoo lyhyesti tuoreita tietoja Pieni ele -keräykseen liittyen.

Lisäksi keskustelemme rahankeräyslaista ja mitä varainhankinnan tapoja yhdistyksille jää käytettäväksi ilman (jatkuvaa) keräyslupaa.

Tule siis mukaan keskustelemaan, kertomaan oman yhdistyksen kokemuksia ja saamaan uusia ideoita yhdistyksen varainhankintaan liittyen!

Ilmoittaudu mukaan etäyhdistysiltaan sähköpostilla jarjestoohjaus@kuurojenliitto.fi tai viestillä Iinalle 12.9. klo 15.00 mennessä.

Nuorten aikuisten viikonloppu

Kuurojen Liiton ja Kuuloliiton nuorisotyö järjestävät yhteistyössä nuorten aikuisten viikonlopun 18–35-vuotiaille 28.–30.10.

Viikonlopun aikana pääsemme tutustumaan toisiimme sekä nauttimaan yhteisestä tekemisestä. Viittomakielen tulkkaus ja kirjoitustulkkaus on järjestetty. Kuurojen Liiton nuorisokokous järjestetään erikseen.

Tapahtuman hinta on 70 € sisältäen täysihoidon ja majoituksen. Ilmoittautuminen päättyy 30.9, joten vielä ehdit hyvin mukaan!

Joululoma kuuroille viittomakielisille aikuisille

Solaris Lomat ry järjestää joululoman Leppävirran kylpylähotelli Vesileppiksessä 23.–28.12. Lomalla rentoudutaan vertaisryhmässä, virkistäydytään hotellin tarjoamissa ohjelmissa, ulkoillaan, saunotaan ja tavataan ehkä myös joulupukki.

Lomalle haetaan täyttämällä paperinen lomahakemus tai sähköisesti internetsivujen www.solaris-lomat.fi kautta. Viiden vuorokauden loma maksaa 60 euroa, ja siihen sisältyy majoitus kahden hengen huoneessa, täysihoito sekä monipuolista ohjattua ohjelmaa. Ei muuta kuin tonttulakki päähän ja ilmoittautumaan!