Kesto: 05:06
Tekstitys: Suomi
Kieli: Suomalainen viittomakieli

Ajankohtaiskatsaus 1.6.2022: Liittokokouksesta suora verkkolähetys

Ensi viikolla järjestetään liittokokouksen lisäksi myös kevätkauden viimeinen etäyhdistysilta. Entä oletko jo tutustunut vuosikertomukseen 2021?

Liittokokous lähestyy

Kuurojen Liitto ry:n hallitus kutsuu jäsenyhdistyksensä liiton sääntömääräiseen liittokokoukseen 11.6.2022. Kokous järjestetään Valkeassa talossa, osoitteessa Ilkantie 4, 00400 Helsinki. Liittokokous alkaa lauantaina 11.6. kello 10.00 ja päättyy kello 18.00.

Kokouksessa käsitellään liiton sääntöjen varsinaiselle liittokokoukselle määräämät ja hallituksen valmistelemat asiat, ja asetetaan vaalivaliokunta valmistelemaan vuoden 2023 varsinaisen liittokokouksen henkilövalintoja.

Jäsenyhdistyksen edustajan on tuotava kokouspaikalle valtakirjansa tarkastettavaksi ilmoitettuna aikana. Valtakirjojen tarkastus tapahtuu kokouspaikalla lauantaina 11.6. kello 9.00–10.00

Kaikki liittokokousmateriaalit edustajille löytyvät salasanasuojatulta sivulta oheisesta linkistä. Salasana on toimitettu yhdistyksille postitse. Liittokokousta voi seurata suorana verkkolähetyksenä klo 10.00 alkaen Kuurojen Liiton verkkosivuilta.

Etäyhdistysilta

Kevään viimeinen etäyhdistysilta pidetään tiistaina 7.6.2022 klo 18–20. Saamme vieraaksi Kuurojen Liiton varainhankinnanvastaava Ville Anttilan. Villen kanssa keskustellaan Pieni ele -keräyksestä ja muista yhdistyksen mahdollisuuksista kerätä varoja.

Illan aikana teillä on myös mahdollisuus kertoa toiveita syksyn etäyhdistysiltoihin liittyen: mitkä päivät olisivat parhaita ja mitä aiheita toivoisitte? Tule siis sinäkin mukaan ja ilmoittaudu sähköpostilla jarjestoohjaus@kuurojenliitto.fi tai tai lähetä Iinalle viestiä 7.6. klo 15.00 mennessä.

Kuurojen Liitto mukana tekemässä Auttamisesta Arkea

Avuntarve Suomalaisessa yhteiskunnassa on kasvanut ja jatkaa kasvamistaan. Samaan aikaan ihmisten arjessa mukana toimivat kansalaisjärjestöt kokevat toimintansa rahoituksessa yhä useampia epävarmuustekijöitä. Kuurojen Liitto on liittynyt mukaan Auttamisesta Arkea -lahjoituspalveluun, jonka lahjoituspalvelusta löytyy monia eri lahjoituskohteita.

Palvelun avulla yritykset ja yksityiset ihmiset voivat laittaa hyvän kiertämään osallistamalla ystävät tai asiakkaat mukaan lahjoituskohteiden valintaan. Kun näet Auttamisesta Arkea -merkin, tiedät kyseisen tahon osallistuvan hyvän tekemiseen yhteiskunnassamme. Palvelu on tärkeä väline yhteiseen auttamistyöhön sekä yhteiskunnan kehittämiseen. Palveluun osallistuminen mahdollistaa yhteistyökumppaneille laajan näkyvyyden sekä vahvistaa resursseja monialaisessa hyväntekemisessä.

Lisätietoa palvelusta löydät oheisesta linkistä.

Oletko jo tutustunut viime vuoden vuosikertomukseen?

Kuurojen Liiton vuosikertomus sekä tilinpäätös vuodelta 2021 ovat nyt luettavissa liiton verkkosivuilla. Vuosikertomukseen on tiivistetty viime vuoden tärkeimmät päätökset,

tapahtumat sekä edistysaskeleet. Vuosikertomuksen pääteemat ovat viittomakieli- ja vaikuttamistyö, viestintä ja vertaistuki, aluetyö sekä hallinto. Käykäähän lukemassa! Tulossa on lähipäivinä myös viitottu tiivistelmä.