Längd: 02:19
Språk: Finskt teckenspråk
Webbseminarium

Sannings- och försoningsprocessen: webbinarium

Välkommen på webbinarium med fritt tillträde för alla. Vi presenterar resultat från föreningsturnén och de följande stegen i processen.

På webbinariet 12.10.2022 kl. 13–16 presenterar vi resultat från Finlands Dövas Förbunds föreningsturné i våras. Vi offentliggör också organisationernas gemensamma ”vägkarta” med en sammanställning av mål och kriterier för teckenspråkigas sannings- och försoningsprocess.

I slutet av webbinariet finns tid för diskussion och frågor. Du kan också skicka in frågor på förhand: viestinta@kuurojenliitto.fi.

För att delta i webbinariet ska du anmäla dig på förhand senast 10.10 genom att klicka på den här länken.

Webbinariet ordnas på plattformen Zoom, språken är finskt och finlandssvenskt teckenspråk samt finska och svenska. Före webbinariet skickar vi Zoom-länken till alla som anmält sig.

Webbinariet spelas också in och kan ses på dövförbundets webbplats i två veckor efteråt.

Mera information om evenemanget

Laura Pajunen

Direktör
Tar emot telefonsamtal Tar emot sms Tar emot WhatsApp-meddelanden, videomeddelanden och videosamtal