Döva seniorers 19:e kulturevenemang

Tammerfors 16–17.6.2023

Finlands Dövas Förbund och dövföreningen Tampereen Viittomakieliset bjuder in dövföreningar och 55 år fyllda teckenspråkiga uppträdande och konstnärer att delta i döva seniorers kulturevenemang, som nu ordnas för nittonde gången. Värdstad i år är Tammerfors.

Fredagens program består av kryssning, teckenspråkig teater och kvällskyrka

Evenemanget sträcker sig nu över två dagar, med en inledande insjökryssning på fredagen som är utfärdsdag. Vi får njuta av somriga vyer i Tammerfors. På kvällen ger Teatteri Totti sin senaste produktion, ”Rakkaus kenkälaatikossa” (”Kärlek i en skokartong”), som blir ett trevligt extraprogram på seniorernas kulturhelg. Deltagarna kan som avslutning på utfärdsdagen ta del av föreställningen. Biljetter finns att köpa både på Teatteri Tottis webbplats och vid dörren.

I slutet av fredagen anordnar Tammerfors församling en kvällskyrka i Kaleva kyrka som ligger nära Sampola. Församlingen välkomnar alla deltagare i kulturevenemanget.

På lördagen blir det teckenspråkiga uppträdanden, konsttävlingar och roligt kvällsprogram

Lördagens uppträdanden äger rum på arbetarinstitutet Sampola, som ligger en kilometer från järnvägsstationen i Tammerfors och hotellet Scandic Tampere City, där dövförbundet har en rumskvot för deltagarna. På Sampola firar vi tillsammans seniorernas teckenspråkiga kulturtradition med teckenspråkiga uppvisningar och tävlingar i olika konstgenrer.

Lördagen avslutas med ett roligt kvällsprogram med god mat i gott sällskap på restaurang Puistotorni, som ligger vid Hämeenpuisto. För underhållningen står kvällens stjärna, den svenska ståuppkomikern Florian Tirnovan (Flow TV). En mysig kväll med många goda skratt utlovas!

Alla teckenspråkiga och teckenspråksanvändare och deras närkrets är välkomna att följa med döva seniorers nittonde kulturevenemang i Tammerfors, som är inlandsstaden med den största befolkningen i Norden!

Anmäl dig här!

Program

OBS! Kringprogrammet är avsett för 55 år fyllda deltagare. Scenprogrammet på lördagen har ingen åldersgräns.

Utfärdsdag fredag 16.6.

Utfärdsdagen under seniorernas kulturevenemang är en insjökryssning. På kvällen finns möjlighet att gå på teater och kvällskyrka.

Kl. 12:00 FULLBOKAT!
Samling på Laukontori (Laukontori 4, Tammerfors)
Insjökryssning i Pyhäjärvi (en måltid ombord ingår i utfärdens pris)
Tillbaka runt 16:00

Kl. 18:00
Kringprogram: Teatteri Totts föreställning ”Rakkaus kenkälaatikossa” (”Kärlek i en skokartong”)
(Mera info på Teatteri Tottis webbplats)

Kl. 20.00
Kvällskyrkan i Kaleva kyrka (Liisanpuisto 1, Tammerfors)

Scenprogram lördag 17.6.

Tävlingsuppträdandena och konstutställningen äger rum på arbetarinstitutet Sampola (Sammonkatu 2, Tammerfors) på lördagen. Öppning kl. 9:00 och avslutning på eftermiddagen beroende på antalet anmälda programnummer.

Kl. 9:00 Dörrarna öppnar

Kl. 10:00 Öppning, uppträdanden

Kl. 11:30 Lunch

Kl. 13:00 Uppträdanden

Kl. 14:00 Kaffepaus

Kl. 15:00 Prisutdelning

Kl. 19:00 Festmiddag FULLBOKAT!

Publikbiljett
10 € / person

Uppträdande och konstnärer
10 € / deltagaravgift per genre

Fredagens utfärdsdag FULLBOKAT!
30 € / person

Lördagens kvällsprogram FULLBOKAT!
40 € / person

Anmälan till utflyktsdagen och middag via mail eller sms till föreningen: tampereenviittomakieliset@gmail.com / 040 354 7506. Föreningen skickar en faktura för betalning.

Publikbiljettköp och konstnärsanmälningar här
""

Boende

Scandic Tampere City, Hämeenkatu 1 (Rautatienkatu 18), Tammerfors

Rum

1–3 personers rum

115 € / dygn enkelrum
135 € / dygn dubbelrum
155 € / dygn tre personers rum

I hotellpriset ingår:

• Riklig frukost med ekoprodukter
  • Gratis wifi

Reservering

Deltagarna ska själva reservera sina rum direkt från Scandic Hotel City, antingen på webbsidan eller genom att kontakta hotellet. Dövförbundets rumskvot gäller för 16–18.6.2023.

Reservering till kvotpriser fram till 2.6.2023.
Bokningskod BKUU070423

Scandic Hotel Citys säljtjänst

Tfn +358 03 244 6111
E-post: tamperecity@scandichotels.com
Webbplats: www.scandichotels.f

Anmälning

Du anmäler dig till alla program med ett och samma anmälningsformulär på adressen www.lyyti.in/skt2023.

Fyll i och sänd formuläret senast 19.5.2023.

OBS! Antalet uppträdanden är begränsat.

Anmäl dig här
""