Längd: 02:08
Språk: Finskt teckenspråk
Seniorer Kulturevenemang

Seniorernas kulturevenemang på webben

I år ordnas kulturevenemanget för seniorer på webben.

Vad? Var? Hur? Lördagen den 4.9.2021 ordnar vi en direktsändning från studion i Ljusa huset. Nu inbjuder vi er seniorer att kläcka idéer och planera er uppvisning för direktsändningen! .

Om du har en uppvisning och vill framföra den i direktsändningen betalar vi reseersättning och dagtraktamente. Kom till Helsingfors och uppträd, så får hela Finland njuta av just din uppvisning.

Den sista anmälningsdagen för uppvisningarna är 4.7.2021. Anmäl dig genom att använda anmälningsblanketten här intill.

Och ni andra, har ni ingen uppvisning i tankarna men vill titta på direktsändningen? Nu lönar det sig att ordna en gemensam tittarstund på föreningen eller någon annanstans! Boka ett ställe för lördagen den 4 september, ordna något gott att äta och trevligt sällskap och njut av direktsändningen!

Frågor och tilläggsuppgifter: Finlands Dövas Förbunds kulturproduktion kulttuurituotanto@kuurojenliitto.fi.

Direkt webbsändning.

Nätadress: www.kuurojenliitto.fi